Projeler

Açıklama: images
YAVUZELİ İLÇE DEVLET HASTANESİ KURUMSAL AMAÇ VE EYLEM PLANI
KOD:KU.PL.01YAYIN TARİHİ:08.12.2023REVİZYON TARİHİ:--REVİZYON NO:00SAYFA NO:1/1
AMAÇHEDEFİÇ ÇEVRE FAKTÖRLERİ
(İnsan kaynakları,finans,yapısal koşullar vs)
DIŞ ÇEVRE FAKTÖRLERİ
(Hukuki çevre,kamusal ilişkiler,tedarikçiler vs)
SORUMLULUKEYLEM PLANIYIL SONU DEĞERLENDİRME
* İnsan merkezli ve bütüncül yaklaşımla bireylerin sağlık ihtiyaçlarına ve beklentilerine cevap vermek,
* Bireylerin aldıkları sağlık hizmetinde Hasta güvenliği, Hasta ve çalışan memnuniyet seviyesini yükseltmek

1) Acil Servis Hasta Memnuniyet Oranını ≥%95 üstünde tutmak
2) Yatan Hasta Memnuniyet Oranı ≥%95 üstünde tutmak
3) Ayaktan Hasta Memnuniyet Oranı ≥%95 üstünde tutmak
4-) 1) Çalışan Memnuniyet Oranını ≥%85 üstüne çıkarmak
1.Çalışan personelimizin hasta memnuniyetini önde tutan, güler yüzlü,mutlu ve nitelikli hizmet sunabilamesi için motivasyonu artırıcı etkinlikler düzenlemek.
2.Bireyin ihtiyaç ve beklentilerine cevap verebilen sağlık hizmeti sunarak memnuniyetsizlik ve beyaz kod gibi uygunsuz durumların oluşmasını önlemeye çalışmak.
Hastanemizin hem hastalarımız hem de çalışanlarımız tarafından tercih edilen bir kurum olmasıBaşhekim
İdari Mali işler Müdürü
Kalite ve Verimlilik Birimi
1.Çalışan motivasyonunu arttırmak için motivasyon çalışmaları düzenlemek.
2.Servislerde boya ve tadilat çalışması yapmak.
3.Acil serviste yeşil ve sarı alanları birbirinden tamamen ayıracak çalışmalar yapmak.
* Sağlık hizmetinin kalite-niteliği ve verimliliğini artırmak, sürdürülebilirliğini sağlamak
* İnsan odaklı-güvenli, kaliteli-nitelikli, erişilebilir, sağlık hizmeti sunmak
*Hastanemizde kalite standartlarını nitelikli olarak uygulamayı sürdürmek ve hastane SKS puanını >%95 üzerinde tutmak

Hasta ve çalışan güvenliği odaklı olarak çalışanlarımız tarafından benimsenmiş olan Kalite kültürünün sürdürülmesi.Başhekim
İdari Mali işler Müdürü
Kalite ve Verimlilik Birimi

2-Mesai dışı SKS hasta güvenliği saha gözetimlerinin sıklıkla yapılması ve mevcut durumun kalite birimi ile paylaşılması.

* Randevu ve sonuç verme süreçlerinde süreleri standartlara uygun planlamak
Hastane/Sağlık hizmeti altyapısının fiziksel, teknolojik, donanımsal, kapasitesini, kalitesini iyileştirmek ve sürdürülebilirliğini sağlamakİlçemizdeki diğer sağlık kurumları arasında tercih edilen kurum olmak1-Randevu ve sonuç verme sürelerinin aylık olarak düzenli takip edilmesi ve uygunsuzlukların zamanında çözümlenmesi için yönetimle paylaşılması.
* Etkin tıbbi atık yönetiminin sağlamak.
* Yatak Başına Üretilen Tıbbi Atık Miktarını ortalama: <1,25) tutmak
Atık birim sorumlusu çalışmaları kapsamında denetim ve eğitim organizasyonları yaparak çalışanlarda sürekli farkındalık oluşturmak.Çevre ve Atık danışmanlık firmaları ile ortak işbirliği içinde çalışmakAtık Birim Sorumlusu
1-Atık ayrıştırma konusunda enfeksiyon hemşiresi tarafından birimlerde gözetim ve farkındalık yaratılması.
2-Atık miktarlarının düzenli takibi ve uygunsuzlukların zamanında müdahale ile kısa zamanda çözülmesini sağlamak.
İş sağlığını iyileştirerek çalışanların sağlığını ve iyiliğini korumak ve geliştirmek* 2022 yılında % 98 oranındaİş Sağlığı ve Güvenliği hizmet içi eğitimini tüm çalışanların almasını sağlamak.
İş Sağlığı ve Güvenliği hizmet içi eğitimlerinin önemi ve alınması gerekliliğinin anlatılarak tüm çalışanların katılımlarının sağlanmasıİş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu
İş Güvenliği Uzmanı
1-İş güvenliği eğitimlerine katılmasının zorunlu olduğunu çalışanlara anlatmak ve ilgili kanun maddelerini, eğitim eksikliği dolayısı ile kuruma gelecek ceza miktarının kendilerine rücu edilebileceği hakkında bilgi vermek.
* Tüm çalışanların sağlık taramalarını 2023 yılında tüm çalışanlara yaptırmak, takip etmek.Sağlık taraması yaptırtmak istemeyen çalışanlara taramanın önemi ve gerekliliğinin yasal boyutları ile anlatılarak tüm çalışanların katılımlarının sağlanmasıDiğer kurumlardan kurumumuzda staj yapmakta olan öğrencilerin taramalarının yapılmasıİş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu
İşyeri hekimi - hemşiresi
1-İş güvenliği kanununa göre her çalışana sağlık taraması yapılmasının zorunlu olduğunu çalışanlara anlatmak ve ilgili kanun maddeleri hakkında bilgi vermek.
2-Sağlık taraması sonuçlarını çalışanlarla paylaşmak ve değerlendirildiğini göstermek. Taramanın sadece kan vermek ve kağıt üstünde denetim için yapılan bir şey olmadığını yani taramanın amacını anlamalarını sağlamak.
3-Sağlık tarama zamanlarını kişilere SMSle bildirerek hatırlamalarını sağlamak.
Hastane personelini nitelik ve nicelik yönünden geliştirmek.
* Sağlık çalışanlarına yönelik mesleki sertifikasyon kurslarına katılımını sağlamak.
Sertifikası olan ve programlarına katılan çalışanları uygun yerde çalıştırmak. Çalışanları sertikalanmaya ve eğitimlere katılmaya teşvik etmekKurum Dışı yapılan sertifika programlarını takip etmek. Kurum dışarıdan eğitimci davet ederek çalışanları farklı bakış açılarıyla eğitmek.İdari Mali işler Müdürü
Sağlık Bakım hizmetleri Müdürü
Başhekim Yardımcıları
Eğitim Hemşireleri
1-Sertifikalıları ilgili kendi birimlerinde çalıştırarak diğer çalışanları sertifika almaya teşvik etmek.
Sertifika programlarını kişilere duyurmak gerekirse ulaşımlarına katkıda bulunmak.
* Hizmet içi eğitim tamamlanma oranını <%98 üstünde tutmak1-Hizmet içi eğitim programı olan HES istemini ve sisteme giriş kolaylıklarını istedikleri saatte eğitime ulaşabileceklerini ve eğitim planını çalışanlara duyurmak.
HAZIRLAYANKONTROL EDENONAYLAYAN
KALİTE YÖNETİM DİREKTÖRÜKALİTE YÖNETİM DİREKTÖRÜBAİHEKİM